nuffnang ad

Wednesday 23 November 2016

Mencuba Paragliding di Bukit Keluang Besut.. Jomm



Bagi peminat Sukan Udara, yang ingin terbang di awangan mencecah 300 hingga 500 meter daripada paras laut kini Kota Putera Paragliding Park di Bukit Bubus, Tembila, Besut telah di buka.
Apa yang menarik berada di awangan anda dapat menikmati keindahan panorama jajaran Bukit Kluang dan Laut China Selatan yang terbentang luas pasti membuat anda seperti berada di alam khayalan buat seketika.

https://youtu.be/0FcLK-jhZ7E

Dengan bayaran hanya RM100 anda dapat terbang 10 hingga 15 minit, malahan turut di sediakan Kamera GoPro, anda bolehlah untuk ber’selfie’ sepuas-puasnya di udara untuk di jadikan kenangan, pastikan bawa pendrive atau laptop untuk di ‘Transfer’.

Malahan pihak pengurusan yang di kendalikan oleh Ustaz Asnawi Mohd Hassan, pengasas kepada Kota Putera Paragliding Park ini juga menyediakan kenderaan pancuan 4 roda untuk anda menaiki ke Bukit Bubus, tidak perlulah berjalan untuk ke atas bukit, semua fasiliti telah lengkap di sediakan.
Selain pakej yang telah di tawarkan anda juga boleh mengikuti latihan asas dan lanjutan sukan udara (Paragliding & hang gliding).

Waktu operasi kebiasaan pada hari Jumaat dan sabtu, dan jika ingin membuat tempahan khas pada hari-hari lain bolehlah berbincang dengan pihak pengurusan Kota Putera Paragliding Park.
Untuk datang ke Kota Putera Paragliding Park ini anda perlulah ke Kg Tembila Besut Terengganu, melalui jalan Taman Ilmu Besut terus ke pantai masuk ke lapang sasar Bukit Bubus.
Jika sesiapa yang teringin merasa sendiri berada di awangan terbang dengan panorama yang pasti memberi seribu kenangan bolehlah menghubungi sendiri Pengurus Kota Putera Paragliding Park 012-8151596 (Ustaz Asnawi Mohd Hassan).

sumber: /beautifulterengganu.com

No comments:

Post a Comment

Pautan berkaitan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

My Blog List

nuffnang ad2